بازارچه

فروشگاهی از طعم زندگی

بازارچه

فروشگاهی از طعم زندگی

>
دوشنبه, ۲۲ تیر ۱۳۹۴، ۱۲:۰۴ ب.ظ

حدس تصویر

11-june-look-twice-1-fsl

بله، بخشی از چشم لاما (یا شتر بی کوهان امریکای جنوبی) است. اگر چشمان لاما را از نزدیک ببینید، پولیپ‌های عجیبی در آن خواهید یافت. به اعتقاد کارشناسان عجیب بودن چشم این جاندار موجب می‌شود تا در روزهای آفتابی، قدری از شدت نور کاسته شده و چشم او خسته نشود؛ چیزی شبیه به یک سایبانی خدادادی! گفتنی است، این عکس اثری از سورن مانولین است.

12-june-look-twice-2-fsl

این چیست؟

09-may-look-twice-1-fsl

نمک! موتوی هاماموتو، هنرمند ژاپنی است که با استفاده از یک شیشه پلاستیکی معمولی و نمک معمولی تر این اثر هنری عجیب و غریب را با دقت بر روی سطح زمین در یکی از موزه‌ها خلق کرده است. در فرهنگ ژاپنی نمک، نمادی از ناپایداری و زودگذر بودن زندگی است؛ به همین خاطر در مراسم تشیع جنازه از این عنصر به صورت سمبولیک استفاده می‌شود. این هنرمند در بزرگداشت جوانمرگ شدن خواهرش تصمیم به ایجاد چنین اثری گرفت. پس از هر بار نمایش این تابلوی هنری، وی نمک‌ها را جمع کرده و به دریا می‌ریزد.

10-may-look-twice-2-fsl

این چیست؟

07-april-look-twice-1-fsl

بله، این تصویر رنگارنگی از مداد شمعی‌هاست. لوی براون، عکاسی است که در حراجی لوازم‌التحریر چنین ایده به ذهنش خطور کرد و این مداد شمعی‌ها را جعبه‌ای 5 سنت خرید تا با بیش از 5000 مداد شمعی تصاویری رویایی و رنگین بسازد. فکرش را بکنید این همه مداد شمعی را می‌توان به چند کودک هدیه داد و آنها را خوشحال کرد؟

08-april-look-twice-2-fsl

این چیست؟

05-march-look-twice-1-fsl

تله‌ی ماهیگیری! ماهیگیران در افریقای جنوبی از روش سنتی بهره می‌برند. در حین کار جلبک‌ها بر روی آب شکل‌های عجیب و غریبی را شکل می‌دهد. نسل‌هاست که مردمان ساکن در نزدیکی خلیج کوئسی از این اصلوب طبیعی برای گرفتار کردن ماهی‌ها و امرار معاش خود بهره می‌برند. این منطقه همچنین دارای تنوع زیستی بالایی است و علاوه بر ماهی‌های قزل‌آلای راک بیش از 250 گونه از پرندگان، تمساح، ماهی و اسب آبی در کنار هم روزگار می‌گذرانند. خوشبختانه این نوع دام‌های ماهیگیری نه تنها طبیعی است بلکه موفقیت بالایی داشته و همیشه هم در محل موجود است.

06-march-look-twice-2-fsl

این چیست؟

03-feb-look-twice-1-fsl

مردی که در نوشابه‌ها مخفی شده است! لئو بولین، هنرمند چینی برای تهیه‌ی مجموعه‌ی «مخفی شده در شهر»، خود را لابلای نمادهای شهری مخفی کرده و عکاسی می‌کند. هدف وی از این کار، فشار بر مقامات و ایجاد زیرساختی مناسب برای ارائه آثار هنری به مردم است.

04-feb-look-twice-2-fsl

 

نظرات (۱)

۲۴ تیر ۹۴ ، ۱۲:۱۷ سید جعفر منصوری
درباره چشم اون شتر باید بگم ، فتبارک الله احسن الخالقین

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی